Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Wednesday, May 31, 2017

Wang Rakyat : Pembangkang Malu Besar

Pembangkang telah beberapa kali cuba menyerang institusi yang menguruskan simpanan wang rakyat dengan tuduhan-tuduhan liar dan tidak berasas.


Yang sebenarnya ialah :

18 Februari 2017
a. KWSP mengisytiharkan 5.70 % kadar dividen untuk tahun 2016 dengan jumlah pengagihan pendapatan sebanyak RM37.08 bilion.
b. KWSP mencatat pendapatan pelaburan kasar sebanyak RM46.56 bilion pada 2016, naik 5.25 % berbanding RM44.23 bilion pada 2015. Ini merupakan pendapatan pelaburan kasar tertinggi sejak penubuhan KWSP pada 1951 dengan pertumbuhan tahunan sebanyak 11.10 % sejak 2001.
c. Dan sejak krisis kewangan global pada 2008, KWSP masih mampu mengagihkan RM236.07 bilion dividen kepada ahlinya. Mnakala jumlah pengagihan kepada ahli-ahli pada tahun 2016 adalah yang kedua tertinggi (RM37.07 bilion) sejak tahun 2000 (RM9.748 bilion pada tahun 2000).
d. Institusi KWSP terus dipercayai apabila jumlah ahli KWSP meningkat 1.54 % dari 14.69 juta orang dalam S1 2016 kepada 14.91 juta orang dalam S1 2017

30 Mei 2017
a. Pendapatan pelaburan KWSP sebanyak RM11.79 bilion untuk S1 berakhir 31 Mac 2017 (S1 2017), meningkat 73.9 % berbanding RM6.78 bilion dalam S1 2016.
b. Nilai aset pelaburan KWSP cecah RM747.17 bilion naik 2.20% atau RM16.06 bilion daripada 31 Disember 2016.
KWSP semakin cemerlang dengan pencapaian-pencapaian di atas dan ianya pasti menutup mulut puak pembangkang,



SHARE ARTICLE :

20 comments:

  1. memang kerja pembangkang utk menghasut rakyat. cilaka pembangkang!

    ReplyDelete
  2. Sebenarnya, prestasi negara mmg baik di bawah Najib Razak. DAPig, PKR & parti bunga raya aja yg buat cerita & buruk2kan kerajaan sekarang. Contoh di pasar Ramadan, punya la ramai org membeli belah.

    ReplyDelete
  3. KAHKAHKAHKAH ..... FIZI SOTONG KANTOI MENIPU LAGI !!!

    Seorang wanita bernama Florence Goh Siew Boey menafikan bahawa beliau adalah invividu yang dinamakan oleh Naib Presiden PKR Rafizi Ramli dalam satu pendedahan bahawa Putrajaya menggunakan khidmat pelobi Amerika Syarikat.

    Siew Boey berkata beliau adalah pemilik CRT Insight Technologies yang dinamakan dalam pendedahan Rafizi, tetapi tidak mempunyai hubungan dengan firma Kumpulan Godfrey, mahupun beliau mengetuai sebuah NGO Johor yang dikenalpasti oleh Rafizi.

    "Saya bukan orang itu dan saya tidak ada kaitan dengan mana-mana pihak yang dilaporkan dalam artikel berkenaan," kata Siew Boey pada sidang akhbar di Putrajaya hari ini.

    FIZI MMG KAKI PENIPU TEGAR !!! SAMAN JANGAN TAK SAMAN !!

    ReplyDelete
  4. Cemerlang kau kata! Dasar PENAGIH DEDAK !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penagih dedak detected!

      Delete
    2. Dedak Dapig mmg ketagih kan BarDap530...hehehe

      Delete
  5. Cerita bab ekonomi. Matawang ringgit tak naik-naik pun. Dah dekat setahun dok atas RM4, apa cerita. Makan dedak banyak sangat kot. Kalau ada sikit peningkatan, itu semua usaha kerajaan. Bila jatuh semua sebab faktor luaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hal ni tak jejas pertumbuhan ekonomi pun. Tak payahlah nak kecoh. Fakta mengatakan ekonomi terus bertambah baik.

      Delete
  6. Apa lancau kau sembang ni novandri? Butiran atas kertas tak sama dengan situasi kewangan sebenar. Aku bagi 1 contoh..kes pengerang. Bertahun rancang, sampai sekarang hanya 5 drpd 48 stages yg bergerak. Petronas memang tak ada duit. Kontrak selain 5 stages tu hanya secara verbal..sebab apa? Sebab petronas memang kekurangan tunai. Tak berani nak anugerah projek. Saudi aramco? 1 malaysia kena tipu dengan najib. Raja salman konon..habuk pun tarak. Sembang billion, satu sen modal tak masuk. Kalau tak percaya, kau pergi la lawat pengerang sekarang. Aku cakap berdasarkan pengalaman kerja di sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kau meroyan ni bro? Projek besar memanglah ambil masa lama. Tiba masanya siaplah tu nanti. Masa tu kau bukalah mata dan minda besar2 supaya nampak. Inshaallah ini bukan macam projek terowong di P. Pinang yg duit rakyat hangus tapi projek gagal tu. Kau pengalaman kerja di sana? Tipulah...macam kerja pencacai je.

      Delete
    2. Blog umno baca komen semua bodo bkdo...habis semua dia jual lpas tu ckap ekonomi brrkembang..ahli umno bole le tipu..spesis bole kena beli

      Delete
  7. Jangan jadi pemalas kutip fakta bulat2 dari suratkhabar utusan/tv3 suku. Pergi jelajah, siasat & rasa sendiri apa yg orang lain rasa. Baru kau cerita. Bodoh punya blogger. Sepatutnya bila ada title "dr", tulisan kau tak harus sama macam blogger lembam yg lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah nak hina blogger, lepas tu menyemak kat sini. Media prima lebih reliable beritanya berbanding cerita pencacai macam kau ni yg bercakap tak de fakta, cuma ikut perasaan sahaja.

      Delete
    2. Media prima ..gelila tngok ...dok sanjung bacul ajak debat lari.
      .perangai camni pun bole jadi pm..tun dtanh lari mcam tk cukup tanah...noxandri pun dh jadi penakut mcam bos dia...malula weeei

      Delete
  8. Tahniah kerana UMNO punya presiden paling bodoh dan sentiasa cuba memperbodohkan orang. Hanya yang sudah makan dedak banyak macam Novandri ni yang masih dok percaya. UMNO sentiasa berada dalam sindrom penafian.

    Najib gembira prestasi kukuh ekonomi Malaysia
    Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/288677

    ReplyDelete
  9. Laman web Sarawak Report hari ini mendakwa seorang peguam kanan terkenal menerima RM9.5 juta daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

    Dalam satu kenyataan, laman web itu berkata, bahawa bayaran itu dibuat melalui akaun bank milik perdana menteri, yang menerima dana daripada syarikat milik negara, SRC International Sdn Bhd, bekas anak syarikat 1MDB.

    Ia berkata nombor akaun bank itu adalah sama yang dipaparkan dalam dokumen yang dipegang oleh Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali apabila beliau ‘membersihkan’ Najib daripada sebarang salah-laku dalam kes SRC International pada Januari tahun lalu.


    ReplyDelete
  10. Najib celaka la tu..rembat duit rakyat negara malaysia..joli bini dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib tak salah dia baik..yg songlap tu org lain dia taktahu apa pun..dunia pun dh tahu najib ni selenger sikit..takot .laru.tu jela dia tahu...nntu i tanya bini i bole ker i dak

      Delete
  11. Najib memang bodoh, Cakap lain buat lain.
    'Saya tak akan jual kedaulatan negara'
    http://www.sinarharian.com.my/nasional/saya-tak-akan-jual-kedaulatan-negara-1.683372

    ReplyDelete
  12. Mohon pencerahan: Memandangkn KWSP telah mencapai kedudukan yg baik, Bolehkah pihak kerajaan meminjam dari KWSP, contohnya utk melaksanakn projek ECRL drpd membuat pinjaman dgn China?

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.