Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Friday, February 27, 2015

DASAR PARTI DAP YANG MENGHINA MELAYU & BUMIPUTERA !

Di dalam kekalutan dan kerosakan yang berlaku di antara DAP, PAS dan PKR di dalam Pakatan yang sudah hampir hancur, mereka masih cuba mencari diversion untuk menutup malu mereka.
Mereka hanya tahu mengkritik padahal mereka yang teruk dan penuh dengan pembohongan dan fitnah. Jika kita perhatikan kembali, ketiga-tiga ketua yang terdiri daripada KETUM. Lim Kit Siang DAP dan Abdul Hadi Awang PAS telah bersetuju dengan apa yang dipanggil 'Dasar Bersama' parti-parti tersebut.

Kononnya, Pakatan Pembagkang akan meletakkan Perlembagaan Persekutuan sebagai kompas perjuangannya. Di antara yang kononnya diangkat dalam Dasar Bersama adalah 'komitmen' Pakatan Pembangkang untuk:
Mempertahankan Perlembagaan Persekutuan, Islam sebagai agama bagi Persekutuan dan agama-agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana di negara ini serta melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak dan kepentingan sah kaum-kaum lain sejajar dengan Perkara 153 seterusnya
Akan tetapi, 'Dasar Bersama' ini sebenarnya hanya merupakan satu pembohongan yang cuba memperbodohkan rakyat. Realitinya, dasar parti DAP terang-terangan telah menggariskan :

Penghapusan pembahagian antara "bumiputera" dan "bukan bumiputera" dan perlaksanaan kesaksamaan etnik
dan

Penggantian sistem kuota etnik dengan dasar 'merit dan keperluan'
Bukankah terdapat beberapa Perkara termaktub di dalam Perlembagaan Malaysia yang dipertikai oleh dasar parti DAP dan sekaligus membuktikan pembohongan 'Dasar Bersama' Pakatan Pembangkang?

Perkara 89

Jika mana-mana tanah di sesuatu Negeri yang menjadi tanah rezab orang melayu sebelum sahaja hari merdeka mengikut undang-un dang yang ada maka tanah itu boleh terus menerus menjadi tanah rezab orang melayu mengikut undang-undang itu sehingga selainnya di peruntukkan oleh badan perundangan negeri itu dengan suatu Enakmen

Perkara 90

Peruntukan khas mengenai tanah adat di negeri Sembilan dan Melaka dan tanah pegangan orang Melayu di Terengganu.

Perkara 153

Perizaban kuota berkenaan dengan perkhidmatan, permit, dsb. bagi orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak.

(1) menjadi tanggungjawab Yang di-Pertuan Agong untuk melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak dan kepentingan sah kaum-kaum lain mengikut peruntukan Perkara ini.

sumber: http://www.jpapencen.gov.my/cat289562/published/Perlembagaan%20Persekutuan-Ma.Html

Persoalan besar sekarang :

1. Bukankah dasar parti DAP itu telah menghina Perlembagaan Malaysia?
2. Apakah DAP telah menghina keluhuran Perlembagaan yang termaktub dalam Rukun Negara yang tercinta ini?

Yang hairannya ialah kenapa isu ini tidak diperbesarkan agar rakyat menilai sendiri dasar chauvinis parti DAP ini?

Realitinya, ia merupakan satu isu yang sangat besar dan wajib dijawab oleh kepimpinan DAP iaitu Lim Kit Siang dan kroni tegar beliau, Lim Guan Eng.

Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang, jawab persoalan ini.
Yang lebih memalukan ialah penyertaan ahli-ahli baru kaum Melayu di dalam parti DAP dan kita percaya mereka itu juga adalah hasil daripada Perkara 153 Perlembagaan Malaysia. Dan sekarang, mereka bersetuju pula hak kaum Melayu dan bumiputera dilupuskan.


20 comments:

  1. ITU DAPig MMG CELAKA MAA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umnuuu tak celaka ke... kah kah kah

      Delete
    2. Pu…Ki…R yg celaka ekeke

      Delete
  2. jgn marah 2:34pm..dia kan Barua Anwar bin Ibrahim @ BABI. biarla dia menyondol2

    ReplyDelete
  3. Bersatu kita hapuskan daPIGS dari Tanah Melayu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hapuskan anjing2 dapigs sekali!!

      Delete
    2. Statmen diploma 2.8... sembang kencang... hutang keliling pingang... hujung tahun tunggu brim... kah kah kah aku gelak.berdekah dekah sambil.menghirup udara tanah tinggi cameron... kah kah kah

      Delete
    3. Apala korang,
      Kasi keje dulula kat melayu yg keje ngan dap komunis tu...
      Terutama yg keje kat genting... markas dap tu..

      Delete
    4. rosjkk....siapa sembang kencang....ko kata ko kaya....ko hebat. kail sejengkal nak ngail kat luar negeri. bila nak berehat kat luar negeri. nuar dah masuk dalam. hari tu dah dapat peluk nuar bagi kali akhir. manalah tau kalau tak nuar padam kena racun arsenik....ko padam dulu sebab dah tua dan nyanyuk.
      kalau ko tak ade duit tambang....ko naik airasia tiket tambang murah. betty ji ba ban pun bolih tolong....apa ada hal....ko gesel gesel jer kepala ko kat kaki betty.... ko kan anjing....anjing tua.....

      Delete
    5. Gelak seronok tu terlepas siksa dubur ketum dah kedalam

      Delete
  4. Takde DAP, takde anjing2......terpaksa tukar kerja daripada tukang menyalak kepada tukang jilat lubang taik guan eng dan puki teresa.....hmmm.....tu yang anjing idam2 kan tu! Naik pangkat yang tertinggi....tukang jilat!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ade ke takde dap, kasi dulu keje kat melayu
      Yg keje ngan komunis tu,
      Terutama yg keje ngan
      Markas dap kat genting darul judi halal kepala bana...

      Delete
  5. Wan Jijjah Sepat KeringFebruary 27, 2015 at 3:39 PM

    Anjing2 semua diarah untuk ke SOGO esok. Free t-shirts. Meehoon goreng sebungkus ( sponsor oleh restoren cina jual babi) dan upah RM 100 seorang.

    Siapa yang bergolek goleh akan dibayar lebih RM50.

    Sorry saya tak dapat datang....ada kenduri di Kajang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ijjah Betina SundalFebruary 27, 2015 at 3:41 PM

      Thanks mommy! I will bring our new anjing-recruit, nuha.

      Delete
    2. Alahai...tak datang rumah I ke???? Datang la jumpa anak2....diorang teringin nak jupa makcik jijjah.

      Delete
    3. Eh saipol jubo korang nak letak mana...
      Ikon lelaki maskulin tuh... sampai ati korang...

      Korang kalau bawak saipol, jgn tutuh dia lebih 8 kali...
      Kali ke 9 diaj jumpa najib terus buat repot...
      Jaga2, sapie peratikan je korang...

      Delete
    4. 3:57...
      kalau saipol biarkan nuar meliwat dia berkali kali tanpa diketahui masyarakat...adakah itu baik bagi kamu. kalau saipol dah tak tahan diekploitasi.... diliwat....kamudian dia sedar perbuatan itu menyalahi hukum agama....adakah itu salah. adakah kita perlu melindungi seorang yang bercita cita mahu menjadi pemimpin negara....mengamalkan hidup songsang?
      katakan lah adik perempuan kamu dipaksa jadi pelacur....sehingga satu masa dia tak tahan lagi....dia buat report polis.....adakah kamu sanggup menghina adik kamu sendiri?
      begitu juga saipol....sampai satu masa dia kena hentikan perbuatan terkutuk ini. adakah kamu suka pemimpin kamu seorang peliwat? atau kamu juga menjurus kearah itu.....

      Delete
    5. Kau tengok la...
      Mangsa liwat rogol mana yg dpt jumpa pm sebelum diliwat?
      None except for saipol...
      Why so special?

      Delete
    6. Sbb pm terkezut tukang sondol dulu menteri kewangan bn..thats why so spesial lolbintolol.

      Delete
  6. Ros jkk apasal meroyan sangat kau rindu ketum ke (jaga ko** ketum) pas ni jaga ko** kulop lge ha..............ha

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.