Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Saturday, March 23, 2013

TERBARU! PEGAWAI ANWAR BERWAJAH LEMBUT TEWAS DI DEPAN KAMERA!! @PapaGomo

Seperti dijangka, apabila isu video Anwar beramah mesra ber 'I' dan 'U' dengan seorang jejaka, Rafizi Ramli tampil untuk mempertahankan boss beliau.


Tetapi MiM sangat hairan kerana beliau dan think tank pakatan pembangkang memilih cara character assasination dengan menimbulkan cerita silam individu yang didakwa blogger Papa Gomo dan buat diversion dengan mengaitkannya dengan Suruhanjaya Pilihanraya.

Come on Fizi.....sebagai 'Pengarah Strategi PKR', itu sahajakah yang mampu difikirkan?

Kerana realitnya, walau apa pun cerita silamnya, aksi-aksi yang dirakam dan telah atau mungkin didedahkan selepas ini, tidak akan berubah.  Jika ada aksi akrobatik, maka itulah yang kita akan nampak.

Dan kenapa Anwar masih mahu memilih Rafizi Ramli untuk membersihkan nama beliau?

Apakah Anwar lupa dengan kekalutan Fizi cuba menepis pendedahan MiM dan rakan blogger, Empayar Pemuda, tentang peristiwa 'Anwar hilang 2 jam dari Twitter dan FB' ketika video aksi akrobatik China Doll?

And true enough! 

Rafizi buat blunder lagi dan dalam masa yang sama, menjatuhkan imej beliau dan boss beliau.


Inilah masaalahnya apabila politician wannabe hingusan seperti jejaka berwajah lembut bertali leher warna merah jambu, Rafizi Ramli, menterjemah ayat Al-Quran secara melulu dan tidak tepat.

Surah Al-Hujuraat : 6  :
Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka SELIDIKILAH (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan. - Al-Hujuraat
Dan anda lihat sendiri kelentong Fizi tentang ayat Al-Quran tersebut.

Di dalam video, Fizi merepek dengan berkata "Kita orang Islam, saudara. Ayat Quran cukup jelas bahawa apabila sesuatu berita itu dibawa oleh orang fasik maka kita kena menolak berita itu."

Lihat video di bawah :


Video : Al-ostad silap tafsir Al-Quran

'Selidikilah' dalam Surah Al-Hujuraat dengan 'tolak berita' versi pegawai Anwar Ibrahim ini adalah 2 perkara yang sangat berbeza dan Fizi dilihat telah menyalahtafsirkan ayat Al-Quran.

Apakah Fizi akan berani tampil meminta maaf kerana menyalahtafsirkan ayat Al-Quran?

Dan jika benar, di mana lagi tinggal kredibiliti Rafizi Ramli untuk mempersoalkan latar belakang sesiapa pun selepas ini kerana Fizi sendiri menyalahtafsirkan ayat suci kitab umat Islam?

Ironinya, Nurul Izzah, anak Anwar Ibrahim sendiri pernah didakwa tersalah tafsir ayat ke- 256 surah al-Baqarah yang bermaksud 'Tiada paksaan dalam agama'.

Sedangkan ayat 'Tiada Paksaan dalam agama' itu hanya terpakai kepada orang bukan Islam yang disepakati seluruh Ahli Tafsir Islam tanpa khilaf. Tafsirannya bermaksud selagi mana seseorang itu bukan Islam, kita sebagai Muslim tidak ada hak sedikit pun untuk memaksa dia memeluk Islam.

Now, it's Fizi's turn!

Dan sebagai seorang Islam, Fizi tentu tahu bahawa Al Qur’an ialah kalam Allah s.w.t. yang merupakan mu’jizat yang diturunkan (diwahyukan) kepada Nabi Muhammad s.a.w. dan yang ditulis di mushaf dan diriwayatkan dengan mutawatir serta membacanya adalah ibadah.

Seperti kata Fizi 'kita orang Islam'. Makanya, MiM sarankan supaya Rafizi Ramli menarik balik kenyataan itu. Dalam Islam apabila kita melakukan kesalahan, dan apabila kita sedar kita tersilap, kita boleh membetulkannya, bertaubat di atas kesalahan kita dan Allah SWT pasti menerima pengampunan kita kerana Allah SWT itu Maha pengampun Lagi Mengasihani.

So, macam mana Fizi? 

Lain kali, jika tidak mahir dalam bab-bab agama ini, jangan memandai-mandai. Yang malunya ialah diri sendiri kerana dilihat bodoh. Dan selepas ini, dimanakah lagi nilai dan kredibiliti kenyataan Rafizi Ramli? 

Lagi-lagi nama beliau disebut sebagai calon PKR untuk PKR13 nanti. Malangnya, beliau boleh bercakap tentang 'bulan dan bintang' tetapi perkara fundamental ayat suci Al-Quran pun dilihat tidak betul.

Memalukan!

Dan memandangkan Rafizi Ramli begitu rajin membuat research dan sebagainya, MiM sarankan baca artikel ini : KLIK SINI


Fizi tak mau komen? round and round and round and round.....


p/s : Kepada Fizi : Not to worry. Klinik ada pateints hari ini!



6 comments:

  1. aku mmg pgemar setia blog nie nie.
    diulas penuh ilmu & fakta.
    mohon mim kaji video iterview anuberahi oleh BFM tue mgunakan kaedah lie detector.
    FBI mmg ada bhgian yg mgkaji benda2 ini.aku nengok kt utube contoh2 yg kantoi bohong ada pd al juburie- sailendrabloodline

    ReplyDelete
  2. Dah la dayus, bekas banduan, pemfitnah, gila sex, pengundi hantu pulak tu...sekarang tak mahu mengaku yg blog papagomo dia yang empunya, hari tu pakai main ugut sangat....kah kah kah kah!

    ReplyDelete
  3. fizi ni nk guna ayat quran pulak utk defend anwar. FYI, dia ni mmg penjilat tegar anwar...dia sanggup buat apa sahaja utk pertahan gay tu. politician wannabe ni bahaya utk negara. doa la pada Allah agar org mcm ni tak jadi pemimpin di negara ini. fizi ni jgn dipanggil jambu sbb muka dia tak jambu langsung...dia ni sebenarnya sotong...hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruh la Nik Aziz dan Hadi Awang ke Mekah untuk minta doa atau solat hajat di depan Kaabah. Supaya Allah tunjukkan kebenaran. Sebab doa depan Kaabah biasanya dimakbulkan Allah.

      Delete
  4. Rafizi nih igt dia terer nak gunakan ayat2 Al-Quran dalam menangkis bos dia yg songsang tuh, sebab tuh satu persatu Allah tunjukkan....BTW..cer tgk muka penginterview pompuan BFM tuh masa menanyakan ttg YES or NO tuh.....sengeh sinis semacam bila A--Jub go round and round and round the bush xjawab2...siap cakap it's a tough question lagi aduyai Al-Jub, straight to the point ajelah..ada brani ka?

    Katakan TIDAK pada umat kaum LUTH utk jadi pemimpin..selamatkanlah kami rakyat Malaysia dan negara kami Malaysia dari org ini Ya Allah, Ya Tuhanku...Amin.

    ReplyDelete
  5. gambar2 anwar brahim mesti ada peluk memeluk dgn jantan.....mesra la katakan.......ish...geli teman nengok nye....

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.